Ks. Piotr Tomasik — „TAK NIECH ŚWIECI WASZE ŚWIATŁO”

Podręcznik do nauki religii dla I klasy gimnazjum


Rozdział drugi:
ŻYJĘ, ABY KOCHA

Pytania kontrolne

  1.Jakie cechy ma, według Hymnu o miłości św. Pawła, prawdziwa miłośċ?
  2.Omów i przeprowadźkrytykę niewłaściwych poglądów odnośnie do miłości.
  3.Na czym polega niebezpieczeństwo oglądania pornografii?
  4.Dlaczego prawdziwa miłośċ musi wiązaċ się z odpowiedzialnością?
  5.Na czym polega podobieństwo i różnica w przeżywaniu miłości przez mężczyznę i kobietę?
  6.Jakie jest znaczenie wstydu w życiu człowieka?
  7.Jakie jest znaczenie przyjaźni w przygotowaniu do przeżycia prawdziwej miłości?
  8.Jak Jan Paweł II uzasadnia, że przeżywanie ludzkiej miłości jest wyrazem powołania Bożego?
  9.Uzasadnij sens czystości przedmałżeńskiej.
10.Jaka jest różnica pomiędzy miłością a pożądaniem?
11.Kim była św. Maria Goretti?
12.Jakie znaczenie religijne przypisuje Biblia posiadaniu dzieci?
13.Jakie zobowiązania dla rodziców powoduje fakt, że dziecko jest darem Boga?
14.Czym są uczucia? Jak odróżniċ uczucia dobre od złych?
15.Jakie są podstawowe elementy sakramentu małżeństwa ukazane w katolickiej przysiędze małżeńskiej?
16.Dlaczego Chrystus potępiał rozwody (Mt 19, 3–9)?
17.Jakie jest znaczenie domu rodzinnego w życiu człowieka?
18.Jak przezwyciężaċ konflikt pokoleń?
19.Dlaczego technika zapłodnienia in vitro jest niemoralna?
20.Jakie argumenty podają zwolennicy zabijania dzieci nienarodzonych? Odpowiedz na nie.
21.Kim była Denise Legrix? Dlaczego jej przykład i świadectwo życia mogą uchodziċ za bardzo silny argument przeciwko zabijaniu nienarodzonych?
22.Na czym polega duchowa adopcja dziecka poczętego?
23.Co znaczy słowo eutanazja? Jakie postawy najbliższych zwykle powodują zgodę chorego na eutanazję?
24.Jaka jest różnica między antykoncepcją a naturalną regulacją poczęċ?


Następna:  Lekcja Nr 20  —   CZŁOWIEK POSZUKUJĄCY BOGA      | >>>>> |

Poprzednia:  Lekcja Nr 19  —   NA DRODZE DO PŁODNEJ MIŁOŚCI      | <<<<< |


| powrót do startu |   | powrót do: SPIS TREŚCI |